close
منوعات

معلقة واحدة خلف البوتاجاز هتخلصك من صراصير المطبخ🤔ومش هتهوب ناحية بيتك تانى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم. اهلا بكم حبايبي في قناة وصفة واكلة مع روزيتا.

النهاردة ان شاء الله جايبة لكم وصفة بقى سهلة جدا وبازن الله مضمونة. اه وكمان امنة جدا على الاطفال وامنة على الكبار. ما فيش منها اي مشكلة ان شاء الله زي ما انتم شايفين انا منها. آآ برش على الحلل آآ ما فيش مشكلة وبرش في دولاب الاطباق والمواعين.

آآ مش هيأسر على اي حاجة. لما تيجي تستعملي حاجتك طبيعي انت بتشطفيها. حاجة امنة بازن الله. هنضيف معلقة واحدة كده من المكون بتاع هيخلي معنا وداعا للصراصير. هنا كمان تقدري انك ترشي منها ورا البوتاجاز آآ ورا التلاجة عند باب الشقة كده. ابدأ ارش حواليها داير ما يدور.

علشان الاماكن دي اللي بيدخل منها الصراصير. ان شاء الله الريحة بتاعتها نفازة جدا جدا هتخلي ولا صرصار وبرضو شباك المطبخ انا رشيت كده حواليه.

آآ ترشي كده حواليه علشان آآ تمنع اي صراصير وكمان الرخامة وتحت الحوض في كل مكان في المطبخ علشان المطبخ ده آآ على طول دايما بيبقى فيه الاكل فبيبقى فيه متواجد الصراصير اول مكون ان شاء الله بازن الله معنا.

آآ اول مكون هبدأ كده اجيب طبق وهجيب كده معلقة. اول حاجة معنا النشادر. النشادر دي حلوة جدا جدا للقضاء على الصراصير. انا رشيت في المطبخ. كان في دبان على الشباك على السلك. لقيته وقع مات في ساعتها فان شاء الله اعملوا الوصفة دي بازن الله كمان للدبان حلوة جد

دا. انا كده حطيت ضفت معلقة كبيرة اه من النشادر. ده كده اول ما كون معي هبدأ اضيف نص كوباية خل طعام او خل تفاح ما فيش مشكلة. شايفين هو ده الفوران اه هي دي النتيجة ان شاء الله هيبقى معك حلو جدا. اه الملء الخل مع مع النشادر حلوة جدا.

هبدأ لازم ادوبها لان هي بتدوب بصعوبة مش زي الملح لأ بتغيب شوية لازم تدوبيها. تفضلي تقلبيها لغاية لما تدوب كويس. وبعد كده هبدأ اضيف لها بنفس الكوباية نص كوباية ماية. هقلبها بقى كده لغاية لما تدوب معي هجيب بقى قمع كده وبخاخة. البخاخة طبعا هتسهل عليك كتير.

لو انت حابة تحطي منها في المية بتاعة المسح بتاعة الارض. حلوة جدا برضو لو عندك نمل هيموت على طول. لكن طبعا ما استعمل البخاخة لازم ارجها كويس جدا. ان شاء الله جربوا الوصفة دي بازن الله هتدعوا لي عليها وحلوة جدا للدبان. انا وانا برش كده على شباك المطبخ لقيت الدبان على طول كان فيه دبان من برة. آآ شم الريحة واقعة

شاهد فيديو الوصفة اضغط على الرقم 3 في السطر التالي 👇

الصفحة السابقة 1 2 3الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى